یسنا یسنا ، تا این لحظه: 12 سال و 8 ماه و 6 روز سن داره

یسنا همه زندگی

نکاتی درباره کودک 5ماهه

1390/11/11 14:57
نویسنده : مامان یسنا
19,065 بازدید
اشتراک گذاری

 

حالا که کودکی 5ماهه دارید، تکنیک های زیر را به کار گیرید تا از زندگی با هم بیشتر لذت ببرید!

 

 

اگر در اینجا و یا مطالب دیگر مطلبی را دیدید که برای فرزند شما کاربرد ندارد، ناراحت نشوید. به خاطر داشته باشید که فرزندتان بی همتاست و با دیگران تفاوت دارد.

کودک در ماه پنجم تولد:

*اگر قصد سفر با هواپیما را دارید، سعی کنید فرزندتان را در راه خانه تا فرودگاه بیدار نگه دارید. به خاطر آسایش و راحتی دیگر دیگر مسافران هواپیما، او را تا موقع پرواز نخوابانید.

 

 *به احتمال زیاد، کودکتان حالا می تواند درون نختش به این سو و آن سو بخزد. پتوی او را در قسمت پایین تخت خواب تا بزنید و جمع کنید تا وقتی که کودک به طرف جلو و اطراف تخت حرکت می کند، پتو دور دست و پایش نپیچد.

 

*برای تشویق کودک به حرکت کردن، اسباب بازی های مورد علاقه اش را کمی از دسترس او دور قرار دهید.

 

 *پوشک، دستمال، کهنه و شیر بچه را به مقدار زیاد و یکجا بخرید. فرزندتان تا چند ماه از این وسایل استفاده خواهد کرد.

 

 

*همیشه کودکتان را با شلوار راحت و لباسی بخوابانید که تعویض آن ساده باشد. این کار تمیز کردن کودک و تعویض لباس هایش را تسهیل می کند. به این ترتیب شما می توانید مزاحمت های موقع خواب کودک را به حداقل برسانید و بدخوابی خودتان را نیز کاهش دهید!

 

 *اگر کودکتان سرحال و خوشحال از خواب بیدار شد، بگذارید به همان حالت باقی بماند و بازی کند. او را از تخت بیرون نیاورید!شاید این لحظات بیداری و آرامش به او فرصت اجابت مزاج بدهد. شاید هم که او دوباره به خواب برود.

 

 *اگر چیزی در گلوی کودک گیر کرد، یک لحظه به او فرصت دهید تا با سرفه کردن آن را خارج سازد.(اگر همسرتان ناراحت است، به او هم توجه کنید.)

 

 *اگر برای زمانی طولانی به یک مراقب کودک نیاز دارید، سعی کنید از دو مراقب کودک نیمه وقت استفاده کنید تا کار مراقبت بین آنها تقسیم شود. این شیوه به ویژه اگر همسر و خانواده ای همراه و اهل کمک داشته باشید، بسیار کارامد است. شما می توانید از پرستار کودک برای انجام نیمی از کارها و از یکی از اعضای خانواده نیز برای انجام بقیه امور در زمان دیگر استفاده کنید. بدین ترتیب، کودک مشغول و سرگرم خواهد بود و از نظر بودجه نیز همه چیز ارزان تر تمام می شود؛ هیچ کس هم زیاد خسته نمی شود و باز تام کارها را تنها یک نفر به دوش نمی کشد.

 

 

*استفاده از پودر بچه ، یکی از بهترین روش های تسکین خارش و سرخی پوست کودک است. اگر در منطقه گرمی زندگی می کنید، همیشه یک قوطی پودر بچه همراه داشته باشید تا در مواقعی که کودکتان ناراحت می شود، بتوانید کمکش کنید. علاوه بر این ، شاید پودر برای خودتان هم لازم شود.

 

 * یک بطری شربت محرک استفراغ در دسترس داشته باشید. این نوع شربت ها باعث تهوع می شوند. آگاه باشید که بعضی چیزهایی که بچه ها قورت می دهند نیازی به بالا آوردن و استفراغ کردن ندارند، ولی باید روش دیگری را در موردشان به کار گیرید. در ملاقات بعدی خود با پزشک، درباره وضعیت کودک و شرایطی که از این نوع شربت ها باید استفاده شود، جویا شوید.

 

 *بعضی از خوراکی های اماده ای که از غلات تهیه می شوند- مانند فرآورده هایی که از ذرت و برای صبحانه تهیه می شوند- برای تشویق کودک به خوردن مواد غذایی جامد مناسب اند. این خوراکی ها مزه خوبی دارند و به هماهنگی حرکات دست و دهان کودک کمک می کنند. در مورد این نوع خوراکی ها، مطالعات بسیای انجام شده است. نتایج این مطالعات نشان می دهند که خوراکی های تهیه شده از غلات برای تغذیه کودک بسیار مفیدند. بنابر این با اطمینان کامل از آنها استفاده کنید.

 

 *کودکتان را دست کم نگیرید، حتی وقتی که بچه ای بسیار کوچک است. برای مثال اگر کودکتان را با ماشین و از مسیر همیشگی به خانه ببرید یا اگر مسیر مشخصی را هر روز با او طی کنید-باور کنید- او راه را یاد می گیرد و مسیر را به خاطر می سپارد.حتی شاید بتواند مسیر درست را به شما هم یاد بدهد و راهنمایی تان کند.

 

 *هنگام عوض کردن پوشک، اگر کودک مدام سعی می کند به روی شکم غلت بزند، به خاطر داشته باشید که از این به بعد پوشک او را برعکس و در زیر شکمش قرار دهید.

 

 

*به فروشگاه حیوانات خانگی یا باغ وحش سری بزنید! کودک شما مدتی است که با حیوانات پارچه ای بازی کرده است و احتمالاً حالا به دیدن حیوانات واقعی و طبیعی علاقه نشان می دهد.

 

 

*علاقه و محبت خود را هرروز به کودکتان نشان بدهید. به طور کلامی به او ابراز علاقه کنید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (7)

ملی مامان میکاییل
11 بهمن 90 17:41

چه جالب ؛ ممنون
ماشالله یسنا خانومی یهو چقدر تغییر کرده خانومی شده عزیزمممممممم


واااااای خوشحالم اینو میشنوم.....ممنون....
mami neda
11 بهمن 90 19:11
سلام عزیزم خیلی عالی و مفید بود.. نیکنم الان 5 روزه 4 ماهگیش تموم شده هنوز غلط نمیزنه!!!!! ولی رو گاهاش وایمیسته


پس گلپسرتون یه دفعه میخواد راه بره.....
رادین
13 بهمن 90 16:24
مرسی عالی بود


خواهش میکنم.ممنونم از حظورتون
مامان یسنا گلی
15 بهمن 90 12:27
سلام عزیزم.یسنا شما هنوز کوچیکه و بهتر میتونین وابستگیشو کم کنین.نذارین بزرگتر شه و بخواین مثل من وابستگیشو کم کنین که هر دوتون اذیت میشین


چشم ممنون از راهنماییتون
مهتاب
16 بهمن 90 15:50
منا جون هر وقت آپ شدی بگو تا برات درخواست بفرستم بتونیم چت کنیم گلم . غنچه کوچلوتو از طرف من


چشم.حتما......یسنا میگه دوستون داره ومیبوستتون*
سمانه مامان پارسا جون
17 بهمن 90 1:13
یسنا گلم میبوسمت خوشمزه


منم شما رو میبوسم خاله جون....
سیما - مامان هلیا
18 بهمن 90 13:17
نانازی خیلی ماه و دوست داشتنی هستی . بووووووووووووووووس