یسنا یسنا ، تا این لحظه: 12 سال و 8 ماه و 12 روز سن داره

یسنا همه زندگی

20 بـازي‌ بـا كـودكـان 20 مـاهـه

1392/1/31 21:29
نویسنده : مامان یسنا
11,159 بازدید
اشتراک گذاری

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منو عشقمتمرين بازي با دست به طرف بالا:  با انداختن توپ‌ها و دانه‌ها داخل جعبه‌ها يا سطل‌ها انجام دهيد.

اسباب‌بازي‌هاي مورد علاقه کودک را در يك سبد لباس‌ يا در يك ظرف شفاف با يك لبه محكم بريزيد. منتظر باشيد يك شيء را تقاضا كند و از او بخواهيد نامش را ببرد تا شيء را به او بدهيد.

 

همانطور كه عكس‌هايي را با استفاده از مدادرنگي‌ و مدادشمعي روي كاغذهاي بزرگ مي‌كشيد، بگذاريد او روي آنها خط بكشد.

  

بازي اون چيه را انجام دهيد: اين بازي با اشاره كردن به لباس‌ها، اسباب‌بازي‌ها، اجزاي بدن، اشياء يا عكس‌ها و پرسيدن نام آنها از كودك انجام مي‌شود. اگر نتوانست پاسخ دهد، نامش را خودتان بگوييد و تشويقش كنيد آن را تكرار كند.

 

يك بطري پلاستيكي را از دانه‌هاي نخود، جو يا برنج پر كنيد تا با استفاده از قاشق، الك، فنجان‌هاي مدرج، قيف يا ظروف پلاستيكي محتويات آن را به ظروف ديگر بريزد. كودك نوپا مي‌تواند پر كند، ضربه بزند، بريزد و مخلوط كردن و استفاده از اشياء را ياد بگيرد.

 

كارتن‌هاي خالي يا جعبه‌هاي کفش را نگه‌داريد. او مي‌تواند آنها را به شكل برج درآورد. شما همچنين مي‌توانيد ساک دستي‌تان را از روزنامه پر كنيد و با لوله کردن روزنامه‌ها اشکال مختلفي درست کنيد.

 

لباس‌هاي کودك را قبل از پوشاندن روي تخت قرار دهيد. از او بخواهيد به شما يك پيراهن، شلوار و يك جفت جوراب بدهد. اين روش ساده‌اي براي آموختن نام لباس‌هاست.

 

منو عشقمكودك را تشويق كنيد با يک عروسك يا يك اسباب‌بازي سبک برخي کارها را تمرين کند و توضيح دهد چه كاري انجام مي‌دهد، راه مي‌رود، به رختخواب مي‌رود يا مي‌خورد. عروسك‌بازي را در فعاليت و بازي‌هاي روزانه‌اش بگنجانيد.

 

در انجام برخي کارها او را شريك كنيد، با يكديگر شامي يا کتلت درست كنيد. اجازه بدهيد در درست كردن کيک كمكتان كند. شير را بريزد و به هم بزند. اين کار براي تحريک اشتهاي کودک خوب است.

 

منو عشقمهنگام انجام هر كاري يا نظافت با يكديگر آواز بخوانيد: ما داريم دست‌هايمان را مي‌شوريم تا ناهار بخوريم و... با ريتم حركت كنيد منتظر كودك نوپايتان باشيد تا كارها را پيش‌بيني كند و اداي شما را درآورد.

 

منو عشقممنو عشقمكمك‌ كنيد انواع اشياء را به صورت توده (كپه) درآورد. او مي‌تواند به شما در شستشوي لباس كمك كند (مثلا جوراب‌ها در يك‌جا و پيراهن‌ها را در جاي ديگر قرار دهد). بازي تميز كردن را انجام دهيد. اسباب‌بازي‌هاي او را به کمک خودش داخل قفسه يا جعبه‌هاي مخصوص قرار دهيد.

 

منو عشقمنوپايتان از مشاهده و توليد حباب‌ها هيجان‌زده مي‌شود. اجازه بدهيد تلاش كند حباب‌ها را بتركاند يا آنها را فوت کند تا به زمين نيفتند. تركاندن حباب‌ها هم خوشايند است.

 

منو عشقمكاسه‌ با اندازه‌هاي مختلف برداريد و زماني كه تماشا مي‌كند يک اسباب‌بازي را زير يكي از آنها مخفي كنيد و از او بپرسيد كجا رفت؟ حالا كاسه‌ها را روي ميز جابجا کنيد و ببينيد آيا مي‌تواند محل اسباب‌بازي را درست تشخيص بدهد؟

 

منو عشقمنوپايان عاشق حركت و فعاليت هستند. او را به پارك ببريد و سوار تاب، سرسره و الاکلنگ کنيد. ممكن است براي اولين‌بار، لازم باشد او را براي بازي‌ با اين وسايل در آغوش خود بگيريد.

 

منو عشقمكودك نوپا عاشق بازي با آب است. اشياء قابل فشردن مثل اسفنج را در وان قرار دهيد. اجازه بدهيد از فشردن آن و خالي کردن آب داخلش درون وان يا يک ظرف خالي ديگر لذت ببرد.

 

 منو عشقماو به بازی با توپها علاقه منداست.توپ‌هاي کوچک پلاستيکي را پرتاب كنيد و گل بزنيد. شما مي‌توانيد بازي نگه‌داشتن بادكنك‌ها را در هوا انجام دهيد.

منو عشقمقايم‌باشك بازي كنيد. كودك شما مي‌تواند با فرد ديگري يا خودش به‌تنهايي مخفي شود تا شما او را پيدا كنيد. حالا نوبت شماست كه مخفي شويد تا پيدايتان كند.

 

منو عشقممنو عشقمكمك كنيد با كشيدن يك واگن كوچك يا يك كيسه قديمي، اسباب ‌بازي‌ها و چيزهاي مورد علاقه‌اش را جمع‌ کند. كودك مي‌تواند گذاشتن اشياء داخل و خارج (واگن يا كيسه) را تمرين كند.

 

منو عشقمنوپايتان به کنار هم گذاشتن اشياي مربوط به هم علاقه دارد. جدول‌هاي ساده (پازل‌ها)، قرار دادن كليدها داخل قفل و انداختن نامه‌ها داخل سوراخ صندوق‌هاي پستي برايش جالب هستند.

 يك آلبوم عكس با همكاري يكديگر درست كنيد. عكس‌هاي ساده را از مجله‌ها ببريد و داخل آلبوم عكس بگذاريد. او از ديدن مکرر آلبوم عكس‌هاي خودش و اعضاي خانواده و عكس حيوانات خانگي لذت مي‌برد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (3)

سمانه مامان پارسا جون
6 اردیبهشت 92 17:29
سلام گلم خوبید؟
دلم واستون تنگ شده بود


سلام ممنونم
مــــــــــلی
7 اردیبهشت 92 9:07
عزیزه دلممممممممم
با باری کردنت
==============
ممنون

مامان امیرناز
11 اردیبهشت 92 17:03
سلام نازنین دوستم روزت مبارک گلم خصوصی داری


سلام عزیز دلم ممنونم بر تو هم مبارک